onsdag 9 april 2014

Har du bråttom? Glöm klockan!

Skrev i morse om mina erfarenheter från en kurs jag gick i början av veckan. Listade en massa saker jag bestämt mig för att förbättra. Nu har jag dock kommit till den slutsatsen att jag skulle vilja reducera listan till endast en sak, som inte ens fanns med på listan från början.

Vad jag vill lära mig är att agera lugnt i alla situationer. Eliminera den stressade håsaren.

Jag har slutat kolla på klockan i situationer då jag har bråttom, vilket har hjälpt enormt. Ingenting går snabbare av att sätta i håsar-växeln - tvärtom. Nu har jag redan en handfull erfarenheter av situationer där jag medvetet valt att inte titta på klockan och istället agerat lugnt och resultaten är ganska mind-blowing. Med tanke på att dessa situationer även innehållit det svagt oförutsägbara elementet: en 3-årings morgonsysslor.

Jag blir lätt en lite irriterad håsare. Och jag kan berätta att en sådan kommer nog inte långt här i livet med tanke på hur mycket tid och energi som går åt till onödigt yrande.

Pois se minusta.

Kunde du ha nytta av att sluta titta på klockan?

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar