torsdag 20 februari 2014

Be careful what you wish for

Skrev igår kort om coaching och avslutade med orden:
"Jag hoppas verkligen att jag ska få jobba med saken i större skala - om inte redan nu på våren så senast nästa höst. Thoughts become things, eller hur var det nu igen?"

Nu kan jag inte konstatera annat än att: be careful hat you wish for!

Morgonens session gick bra och min fiilis var på topp eftersom jag just före sessionen fick höra att jag får börja jobba på tim-basis med start så snabbt som möjligt. Välmående på jobbet och coaching i fokus. Just precis en sådan set-up som jag önskat men kanske inte ens vågat drömma om. Jag vet att det kommer att bli en hel del jobb, men nu kan jag kanalisera min energi som just nu sprids på på tok för många olika saker/intressen. Någon utomstående (min arbetsgivare i dethär fallet) tvingar mig att fokusera och jag tackar och tar emot eftersom jag knappast hade lyckats fokusera själv.

Det inger någon sorts hopp om en bättre framtid när en relativt stor organisation satsar på dethär och nu gäller det för mig att bevisa att det är värt det. Hur man räknar ROI på denhär investeringen är en annan fråga, men jag litar på att värdet känns, syns och märks.

Jag är verkligen tacksam över denhär chansen och även lättad eftersom jag märker att allt intensivt lobbande bär frukt.

Nu ska jag fundera på bisaker, som att vem ska ta hand om A medan jag jobbar..? Jag är helt säker att det löser sig! Och att denhär helheten gör mig till en bättre mamma!

Tack :)

2 kommentarer:

  1. Låter helt super! Så glad för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Får se vad det blir sådär i praktiken... :)

      Radera