söndag 2 oktober 2011

Licensed Practitioner of NLP - jag!

Har 7 dagar av intensiva studier bakom mig och nu är jag alltså Licensed Practitioner of NLP. Jeejeejeee! Lite störande att titeln ska vara så lång, men hoppas jag i något skede kan kalla mig Master Practitioner of NLP - lite kortare åtminstone :) Såklart att jag just nu har lust att få allt NUNUNU. Som vanligt... Men får träna mitt tålamod, vilket jag inte tar skada av :)

Hade 6 stycken kurskompisar som alla var kivoga och lätta att umgås med. Jag antar att det oftast är ganska liksinnade människor som söker sig till dylika omgivningar? Jag hade förväntat mig mera business-aktigt folk, men jag hade helt fel. Alla var där av mer eller mindre samma orsak som jag: att lära sig om sig själv och att hoppeligen kunna hjälpa andra lära sig om sig själv.

Stämningen under vår "tent" idag var HUIPPU och är jätte tacksam över att jag hade möjligheten att just nu gå just precis denhär kursen. Stort TACK till J <3

Jo, det var ju ingen fråga om att det var precis meningen att jag skulle gå kursen nu. Det kändes helt rätt från början till slut trots att jag emellanåt var lite skeptisk gällande läraren - han var bara så WEIRD! Den skummaste typen av alla skumma typer och har lite svårt att tro på alla hans galna juttun, men egentligen sku jag inte undra ifall att allt stämde. Det måste ju finnas kufar här ibland oss - gör det hela mycket intressantare!

Men känner att jag nu har redskap som kommer att stöda mig under speciellt mitt kommande år. Just nu känns det som om jag har lite vatten över huvudet på jobbet och dessutom en massa tankar om hur jag vill utveckla mig själv och om vilken riktning jag håller på att ta i livet och kan tänka mig att redskapen kommer i mycket aktiv användning i framtiden :)

Mest nytta tror jag att jag på kort sikt kommer att ha av att ha satt mig in i avslappnings-tekniker. Allt annat kommer jag att ha minst lika mycket nytta av bara jag ser till att aktivt öva mig och faktist tillämpa det jag lärt mig.

Repeterade kursmaterialet i bussen på vägen hem från kursen idag och blev ganska förvånad över hur mycket vi lärt oss på en vecka. Tror helt genuint att jag nu har möjlighet att transformera mitt liv och också hjälpa andra att göra samma sak. Kombinationen Life Coach och Licensed Practitioner of NLP är helt optimal! Och om man ännu tillägger en DI-examen så blir det ett ganska radom paket :) I min trångsynta värld hämtar DI-titeln en viss trovärdighet till helheten. Men jag hoppas innerligt att jag någon dag blir av med den trosföreställningen.

Och sedan till helt andra saker: före sommaren bestämde jag att jag inte längre kommer att ha universums fulaste naglar. Jag bestämde att jag nu kommer att investera lite tid på att hålla dom lackade och kivoga. Det har hållit ganska bra och är faktist - otroligt nog - ganska nöjd över mina naglar. Det i kombination med det faktum att jag användt tandtråd i ca 4 månader VARJE dag är ganska bra bevis på att miracles happen. Djupa tankar :)

Helt friskt med lite mindre djupa tankar emellanåt - veckan har varit ganska HC. Men HC på ett bra sätt. Nu får jag se till att jag låter allt sjunka in och bli någon sorts integrerad del av mig. Lätt som en plätt, antar jag :)

Nu - lite soffchillande!

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar